Nu va man hemma...

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av coconut, 3 januari 2008.

  1. coconut

    coconut Medlem

    Så nu va det åter kyla igen...
    Vi var borta mellan den 19 dec å 2 jan..Dan vi åkte va det alldeles isigt på landvetter så det va väldigt skönt å lämna sverige. Vi åkte me fritidsresor och hade inte alls koll på va för små plan dom har, 3 på ena sidan, mittgång å sen 3 till...fy bubblan...Tur att vi hade bokat att få sitta längst fram så vi fick lite extra benutrymme.Mamma uppvaktades på planet me champagne och choklad för hon har fyllt år, barnen fick skåla i cola...

    Väl framme ösregnade det, vädret va riktigt bedrövligt, blåste å hade sig:(men jag va ganska förberedd då ngn här på forumet hade upplyst om vädret innan...

    Väl framme på hotellet skulle barnen bada me en gång trots att det inte va så varmt så så fick det bli, för husfridens skull...:D

    Några timmar efter ankomst till hotellet gick vi till hotellrestaurangen för första gången, vi hade halvpension för att kunna va så lata som möjligt. Maten va go för det mesta å alltid en del olika goa efterrätter...attans, nu har man ätit efterrätt i 2 veckor efter maten...sätter sina spår.

    Poolen blev en besvikelse då vi trodde den va mkt större me tanke på bilderna i katalogen.jag belv lite besviken på att det verkligen kändes som att området bara va uppbyggt för hotellen som va där men gick man sen lite utanför va det mitt i ingenstans man befann sig. Men me tanke på att det va annat väder där å det va det vi va ute efter så va man nöjd iallafall..Uteplatsen vi hade utnyttjade vi en gång för det va så attans blåsigt där uppe på toppen för det mesta.

    Vädret va sådär så vi åkte iväg ganska mkt, det blev maspalomas, playa del ingles, san augustin flera , puerto rico, las palmas, mogan(guuuud så god fisk vi åt där), vecindario. Mkt shopping blev det..nya favvoaffären är mango..Gjorde inga utflykter med hotellet utan åkte på egen hand d vi skulle göra. Åkte för det mesta taxi för det va inte speciellt billigt me buss tyckte inte jag. Tex så kostade det exakt lika mkt till San A med buss som med taxi, valet va inte svårt då. Till maspalomas kostade det ca 10 euro...helt ok..[8D]Mkt shopping blev det som resulterade i övervikt a 700 kr...inget kul alls..:( Men alla väskor jag köpte va ju fina[:X]Tur att man inte ska väga sig sj oxå för där lär det ju lagts till några kilon oxå efter all efterrätt..[:p]

    Barnen va me i barnklubbarna bamse å superkids. Drt va ju ganska segt att superkids låg på Orquidea(eller hur det nu stavas), det blev ett evigt springande fram å tillbax. Superkids verkade uppskattat av den stora men inte bamse av den lilla.

    Julen käkade vi på tre hjärtan. hade bokat bord från sverige innan..attans va god maten va där. Tack för tipset från er här.

    Coco the clown uppträdde på hotellet nästan varje kväll å det va kvällen höjdpunkt för barnen.[:eek:)]Ganska mkt kvällsunderhållning fanns d för den som ville delta. i det stora hela e vi väl ganska nöjda men vi kommer inte att återvända just till detta hotell nästa gång. Då lutar det åt puerto rico igen(va där dec 2006) eller kanske maspalomas.

    Hoppas jag inte skrivit alltför negativt å avskräckt ngn. Alla tycker vi ju olika.;)

    Snart börjar sökandet efter en ny resa och nya äventyr...får se om avreselistan fortfarande finns vid liv då så man kan fylla i sig där....:)

    Tråkigt att va hemma i kylan igen men den goda nyheten e ju att det e på rätt sida om året man befinner sig nu. Det e ju "bara" ca 11 mån kvar tills nästa gång...:D
     
  2. Emtehed

    Emtehed Medlem

    Välkommen hem till svedala, jo vädret är så här på vinter
    (om ni nu hade glömt bort hur det är)
    Trevligt att läsa en reseberättelse som lyser
    nöjdhet även om inte ALLT blev PERFEKT.

    Jan E som minns det som blev bra och förtränger det tråkiga
     
  3. xerxses

    xerxses Medlem

    Bäst att haka på lite här...[8D]

    Är som de de flesta vet "gnällspiken" här på forumet angående de som jag tycker inte delar med sig av sina upplevelser och inte ritar vad de varit med om..tycker din resestorie var bra nyanserad och inte alls negativ...(allt är inte bra jämnt)...[8D]..

    Toppen att läsa för oss olyckskorpar som längtar ned....så heders på dig....kul läsning..:)


    Xerxses som gjort sig till för det motsatta och fjantat ut med sopåsen i två månader nu...[xx(]

    PS jag gillar inte heller de där små cessnorna att flyga med DS
     
  4. coconut

    coconut Medlem

    Tack ska ni ha emtehed och xerxses, kul å höra. Det där me soppåsen hängde jag ej me på..måste ha missat nåt...fjäskar du för frugan?

    Nu ska jag bara se om jag kan få till de bilder jag vill få in på picasa web..e inte så haj på det där då jag inte skaffat didgitalkamera förräns precis innan årets resa, sorry, förra årets resa blir det ju eftersom det e januari nu..Återkommer med förhoppningsvis nåra bilder...
     
  5. tjollan

    tjollan Medlem

    Coco vars boode ni nu igen?
     
  6. AnneliH

    AnneliH Medlem

    Välkomna hem igen coconut[8D]
    Trevlig läsning. Var tillbringade ni Nyår? Var det något speciellt på hotellet eller åkte ni till Las Palmas för att se fyrverkerierna?[:p]


    AnneliH som längtar till solen
     
  7. coconut

    coconut Medlem

    Tjollan...vi bodde på Monte feliz...
    AnneliH...vi firade nyår med att åka till mogan över dan me glasbottenbåten..käka hur go fisk som helst där me kanariska potatisar å mojo(så gott me sån sås att jag va tvungen å köpa me mig hem)En go kall öl till d.Efterrätt me jordgubbar som smakade bättre än här i sverige när dom e som bäst, till det glass å grädde. Sen väl hemma efter en hemsk bussresa från mogan så va det mkt som hände på hotellet. Alla barn fick partypåsar me lösnäsor, hattar, tutor och annat. De vuxna fick champagne. Exta go mat i restaurangen å firande hela kvällen.Las palmas blev det bara en gång för det tog ju evigheter att åka dit me bussen....

    Maria, som vill tillbax:(
     
  8. Emtehed

    Emtehed Medlem

    Javisst ja, attans också[}:)]:(:([xx(][V][:0][B)]
    Idioten till IT-ansvarig tycker ju att Picasaweb
    utövar skadlig inverkan på (arbets)moralen på vår
    organisation, så jag kan ju inte komma in på sidan.
    OK coconut, jag får väl hålla mig tills i kväll då
    med att kika på "dina barn";)

    Jan E som även gillar de lite mer personliga fotona
    (hoppas det är något foto där även du skymtar fram)

    PS
    Web-sidan med Lotteria del Nino kom jag minsan in på,
    lotteri-spel är tydligen inte skadligt[?]
    DS
     
  9. coconut

    coconut Medlem

    Jag skymtar fram lite här å där..lova å inte bli rädd....:)
     
  10. Lena Sj

    Lena Sj Medlem

    Hej
    Skönt att höra att ni haft det bra. Om tre månader åker vi dit exakt samma ställe. Du skrev att maten va okej. Vi ska oxå ha halvpension. Va var et för mat på ef fick man åta typ ef kväll eller? Frukosten va det mycket folk däe vid en viss tid eller? Ni badade inte mycket vid poolen då? När ni shoppade vart åkte ni då? Kommer säkert på fler frågor. Blir lite nervös nu tänk om vi blir missnöjda. Våra barn är 14,10,6 och barnens kusin 5,3år.
    Lena
     
  11. coconut

    coconut Medlem

    Vid frukost va det 3 olika slags flingor, mjölk, youghurt, mackor som amn kunde rosta, frallor, marmelader, olika sorters pålägg å grönsaker, pommes,vita bönor, korv, äggröra, kokt ägg, kaffe, kall choklad, frukt och juicer..Har säkert glömt nåt. Sen fanns d alltid muffins, donuts eller nåt annat till efterrätt. Middagen som va på kvällen va det potatisgratäng/pommes/stekt potatis/ris/kokt potatis. Nån vegrätt och nån gluten.Ofta kyckling av nåt slag, nåt kött, bacon. Lite kall mat typ paella, sallad, bröd, pålägg..efterrätter i form av glass(vaniljen va gudomlig) eller nån gräddbakelse formad som en fyrkant. Ibland fick man melon eller konserverad frukt. fromager, creme brule(eller hur det nu stavas). Det va det jag kommer på för tillfället. Det va en hel del som kom sådär vid 9.15 på morronen. vi kom alltid vid nästan prick 9 å strax därefter såg man att det ofta blev lång kö. Kvällen va det ofta kö runt 8 tiden. Coco the clown som säkert uppskattas av femåringen börjar vid 20 så då kan d va läge att ha ätit innan...Vi badade vid poolen kanske 5-6 olika dagar. D va ofta helt kört att få nån solstol om man inte la på handdukar tidigt på morronen, vilket man ju eg inte får men många gör iallafall...det roliga va ju att ibland kunde man se att handdukar legar i många timmar utan att nån vart vid stolarna. Shoppingen på området e ju bara souvenirer(hur stavas det eg)så vi åkte till las palmas vid ett tillfälle(bussen dit kostade 16 euro för 4 pers) Puerto rico var vi 4 ggr tror jag(bussen dit kostar 11,40 euro för 4 pers)Där har dom sen vi va där förra året öppnat min nya favvoaffär Mango. Stranden där e underbar oxå.San augustin har en fin strand oxå å även lite shopping(fast mkt sånt som man ser överallt typ väskor etc) Från San augustin gick vi till palya del ingles me barnen..(men inte så kul shopping där heller) Vidare va vi Maspalomas, tog taxi dit varje gång å den kostade under 10 euro för oss, man kunde beställa extra stor taxi om man behövde å e man många som delar så kan det ju säkert va lika billigt me taxi som me buss dit om man e många.Där fanns en hel del affärer att handla i...Btw, taxi till San A kostade exakt lika mkt som me buss för oss fyra.Atlantico i vecindario ligger 10 min från hotellet me buss..Där finns en massa affärer under samma tak.Typ Zara, mango och mkt annat. Billig matvarubutik oxå som heter carrefour. Åker ni dit en onsdag så finns där i närheten en utomhusmarknad som kan va rolig att strosa runt på. men va där tidigt..Vi kom vid 13 å då höll dom på å packa ihop. ta me en tjock tröja till kvällen.Det blåser ganska kallt på kvällarna däruppe på toppen.

    Hotellet e jättefint så ni kommer nog inte bli missnöjda...hoppas ni får en toppenresa...Maria
     
  12. cattis2

    cattis2 Medlem

    Coconut: Härliga bilder. Kul att känna igen sig på bilderna. Tack för att jag fick se dem! Nu börjar kanariesjukan slå rot igen ;)
    Cattis
     
  13. Cina

    Cina Medlem

    Vilka under bara barn du har ..man får lust att krama om dom.
    Det ser ut som om dom hade det toppen bra och roligt på resan.
    Härliga minnen för er alla i familjen.. //Cina..Canaria är fantastikt...
     
  14. Lena Sj

    Lena Sj Medlem

    Hej
    Ja det va fina bilder man blir sugen. Min dotter blev så glad när jag berättade om att det va potatisgratäng jippi sa hon. Mango va är det för affär klädesaffär bra priser eller? I lägenheten vet jag det finns micro men finns där konservöppnare vinöppnare? Åt ni lunch ute elelr gjorde ni i lägenheten? Hur mycket hade ni till fickpengar? Vi är 2 vuxna och tre barn vi ska ta med oss 10000. Vilket flyg åkte ni med vi åker från Växjö. Heter nåt på Iber

    Lena
     
  15. coconut

    coconut Medlem

    jag blir sjuk sj när jag kollar på dom..kan inte fatta att jag precis vart där..det börjar redan kännas länge sen..[8D]
    varåsgod..det va så lite så..[:I]
     
  16. coconut

    coconut Medlem

    Tack det va gulligt sagt.Jo dom hade det underbart å ser redan fram emot nästa resa...ja det e verkligen fantastiskt...längtar tillbax...
     
  17. coconut

    coconut Medlem

    Mango är en klädesaffär med mkt snygga kläder, handväskor etc... den finns i sverige oxå...bra priser tycker jag...ligger kanske i stil me mq..Vinöppnare såg jag nog tror jag, konservöppnare vete tusan..decilitermått fanns inte iallafll..det fick jag erfara när jag skulle göra pannkakor:lagade mat 2 ggr i lägenheten, resten åt vi ute.Man åt ofta en stadig frukost, sen lunch senare än man e van vid härhemma å middag kanske vid 8 på kvällen...jag gjorde nog slut på 6 tusen...då åt vi ute mkt, åkte taxi hit å dit å var i väg mkt..Då va vi en vuxen å 2 barn som gjorde slut på det.Iberia heter det va??Vi åkte från landvetter
     
  18. Emtehed

    Emtehed Medlem

    Skönt att sitta vid sin egen dator
    (och kunna göra sina egna val vilka sidor man "får" titta på)
    Mysiga bilder på barnen, Maria, syns att ni hade det toppen.

    Jan E som "bara" har mindre än 310 dagar kvar[:eek:)]
     
  19. coconut

    coconut Medlem

    tack jan e...310 dar kvar?inte förräns i höst då?Fasikn, det betyder ju att jag har mer än 310 dar kvar...Äh..det går fort..intalar jag mig iallafall..
     
  20. rogman

    rogman Medlem

    En massa härliga bilder....hur många tog du egentligen?
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis