HEM

Gran Canaria

Teneriffa

Lanzarote

Fuerteventura

La Gomera

La Palma

El Hierro

Väder Kanarieforum Hotellguiden Resor & Flyg Hyr bil Webbkameror Sänd vykort Annonsera Kontakta oss

Sök i gamla forumet 
Sök i detta forum

Kanarieforum - Nudister?
Kanarieforum
Kanarieforum
Hem | Din profil | Registrering | Aktiva Ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Gran Canaria
 Prat om Gran Canaria
 Nudister?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wargclou

Sweden
6 Posts

Posted - 01/07/2008 :  21:14:48  Show Profile  Click to see Wargclou's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hejsan!

Förut när jag har varit på Maspalomas och gått den berömda strandpromenaden så har det ungefär placerat på mitten en folkgrupp med nudister som låg och solade, inget jag störde mig på fast jag inte förstår andledning, men men, men nu har jag hört att dem springer runt överallt på stranden, vid både början och slutet av strandpromenaden, detta tycker jag är väldigt störande, jag bryr mig inte så värst mycket mer än jag tycker att det är patetiskt att se 70 åriga "gubbar" springa nakna, men sen när alla dessa barn som lekar på stranden också ska få uppleva detta så tycker jag att man måste göra något åt det? Ingen annan som tycker jag som jag?

JW

Edited by - Wargclou on 01/07/2008 21:15:40

tjollan

Sweden
1072 Posts

Posted - 01/07/2008 :  21:29:08  Show Profile  Visit tjollan's Homepage  Reply with Quote
Jag håller med!
Go to Top of Page

Bumpen

Sweden
1795 Posts

Posted - 01/07/2008 :  21:35:15  Show Profile  Reply with Quote
Jag med!

Kanske skulle dom hålla till ute i öknen!

Mvh Benny
Längtar alltid till holmarna!
Go to Top of Page

coconut

Sweden
1614 Posts

Posted - 01/07/2008 :  22:09:39  Show Profile  Reply with Quote
jag va förbi stranden förra veckan...då hann vi inte gå bort till "kullarna" ens utan där stod en naken man å spelade nåt bollspel me en kvinnlig vän som dock hade bikini.Nu menar jag när man precis lämnat alla strandrestauranger å e påväg mot första lilla vita huset som man kan köpa sig förfriskningar...Kul å sitta där å dricka en öl me hans snorre framför ögonen...NOT...Inte trevligt...Min son sa"dom kan väl iallafall ta på sig nåt"(8 år)
Go to Top of Page

Riggan

Sweden
963 Posts

Posted - 01/07/2008 :  22:19:12  Show Profile  Click to see Riggan's MSN Messenger address  Reply with Quote
God kväll i stugorna.
Ni är väl påklädda.
Läs gärna Xerxses trådstart från den 02.04.07 med rubrik:
Snopptyskar och dingeltaskar.
Där har flera av oss skrivit vad vi tycker om dessa.
Tur att det är kallt här hemma , ingen risk för nakna tyska här inte

Riggan
Go to Top of Page

xerxses

Sweden
960 Posts

Posted - 01/08/2008 :  23:04:54  Show Profile  Click to see xerxses's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det är bra Riggan att du håller reda på nybörjarna och glina här..

Så de får läsa en riktig tråd....
Go to Top of Page

Cina

Sweden
2106 Posts

Posted - 01/09/2008 :  00:09:05  Show Profile  Reply with Quote
PS..det finns 15 till på Gran Canaria som är godkända som nudiststränder..// hasta imorgon
Go to Top of Page

Emtehed

Sweden
1817 Posts

Posted - 01/09/2008 :  08:47:35  Show Profile  Visit Emtehed's Homepage  Reply with Quote
Ett stilla tyckande:
Personligen tycker jag det är äckligare
att stå inträngd i mataffärens kassakö
(eller ihopklämd framför kött/fisk disken)
mellan svettdroppande stinkande halvnakna blekfeta turister (oavsett kön)
än att några "naturälskare" vill gå utan badkläder på en
bit strand, avsedd för detta.

Jan E som alltid väljer stränder där folk har badkläder
Go to Top of Page

tindaya

Spain
994 Posts

Posted - 01/09/2008 :  09:06:20  Show Profile  Click to see tindaya's MSN Messenger address  Reply with Quote
Emtehed! Jag instämmer till hundra procent!!!!!

Anette
Go to Top of Page

Riggan

Sweden
963 Posts

Posted - 01/09/2008 :  11:59:10  Show Profile  Click to see Riggan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jag har inget emot att folk vill bada och sola nakna, vi lever ju i en fri värld.
Så länge de håller sig på nudiststränderna då kan jag ju undvika dem.
Men det jag starkast reagerade på var när vi var på Maspalomas för två år sedan. Det var en man som var på den vanliga stranden bland solsängarna. Helt naken. TYSK så klart.
Han hade fru och två små barn ( de hade baddräkt på sig). Men mannen var inte still en sekund. Han sprang fram och tillbaka till vattnet. Precis som om han njöt av att reta upp folk.Han vände ändan upp i ansiktet på de som låg bredvid, för att gräva i ryggsäcken efter en cigg. Sedan satte han sig och gresade på en sten och kliade sig mellan benen. Hur trevligt är det?. Om han åtminstonde hade varit snygg och haft något att komma med. Men han såg bara äcklig ut på alla sätt.. Det var många som komenterade han beteende. Särskilt barnfamiljerna.
Så jag har redan plockat fram och provat min bikini så den inte var för liten.

Riggan
Go to Top of Page

AnneliH

Sweden
1363 Posts

Posted - 01/09/2008 :  13:02:05  Show Profile  Visit AnneliH's Homepage  Click to see AnneliH's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ja fyyy va äckligt!!

förra året tyckte jag nog att det var mer "sån´t" på Maspalomas stranden än förr om åren...eller så hade de bara brett ut sig och var på fler ställen. Våra ungdomar kunde inte heller låta bli att anmärka på hur de betedde sig. Fast det är ganska "snuskigt" att möta en sådan "lättklädd" på strandpromenaden mellan San Augustin och PdI där alla går. Då måste man ha något annat intressant för ögonen och titta ditåt.

AnneliH som längtar till solen
Go to Top of Page

tindaya

Spain
994 Posts

Posted - 01/09/2008 :  13:06:23  Show Profile  Click to see tindaya's MSN Messenger address  Reply with Quote
Håller med om att sådant är vidrigt minst sagt. Det bästa man kan göra när något sådant händer är att försöka få tag på någon av lokalpoliserna eller strandvakterna, om man inte kan spanska ta tag i dem i armen och dra med dem och visa. Sådant skall man absolut inte behöva stå ut med. En gång kom jag på en man som satt en meter från några mycket unga tjejer (11 års åldern) och "hjälpte" sig själv, fick tag på en polis som skrämde vettet ur mannen och drog honom med sig. Jag hade sett mannen ett par dagar på stranden men såg honom aldrig mer.

Hälsn

Anette
Go to Top of Page

xerxses

Sweden
960 Posts

Posted - 01/09/2008 :  18:14:40  Show Profile  Click to see xerxses's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ämnet verkar inte vara uttömnt...

Så länge nudisterna håller sig på sina stränder avskilt från andra och om jag "väljer" att bli utsatt av dem är det helt okay...tyvärr så är lokaliseringen av nudistranden helt idiotisk om jag får citera Börje2..

Eftersom den ligger mitt i mellan två vanliga stränder..och som jag skrev i min förra tråd så har de en tendens att springa runt lite varstans...nu tillhör väl inte jag de mest känsliga personerna här men jag vill käka ifred och att se någon sitta en bit bort och hjälpa sig själv är inte sådär jättelajbans för barn och andra att behöva uppleva...så det där med matkön är en baggis....så länge de är påklädda...over and out...

Xerxses som nu bonat köksgolvet...

Edited by - xerxses on 01/09/2008 18:20:23
Go to Top of Page

anamogán

Sweden
642 Posts

Posted - 01/09/2008 :  23:21:12  Show Profile  Reply with Quote
Xerx:
Kan du bona mitt köksgolv med..

/Anna
Go to Top of Page

AnneliH

Sweden
1363 Posts

Posted - 01/10/2008 :  11:25:48  Show Profile  Visit AnneliH's Homepage  Click to see AnneliH's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ha..ha..angående "skurjobb"...jag såg en Nyårsrevy (Hallandsrevyn TV1, går även att se i efterhand på datorn) i går...och genast kom jag och tänka på Xerxs...han kanske kommer till Holmarna snabbare...vem vet

AnneliH som längtar till solen

Edited by - AnneliH on 01/10/2008 11:26:36
Go to Top of Page

xerxses

Sweden
960 Posts

Posted - 01/11/2008 :  14:48:42  Show Profile  Click to see xerxses's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jajamän Anna det är bara att vissla så kommer jag...

Tar med mig skurhinken på tåget för du bor ju en bit bort och kul att du hörsammar och tittar til oss ibland..

Edited by - xerxses on 01/11/2008 14:49:09
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kanarieforum © Profero Media Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000