Home Sweet Home

Diskussion i 'Boende på Gran Canaria' startad av Nicklas, 5 maj 2011.

  1. Nicklas

    Nicklas Medlem

    Hejsan!
    Jag har varit i kontakt med Home Sweet Home eftersom jag ska hyra boende under vintern 2011-2012 på GC.

    Har någon erfarenheter av att hyra via HSH, vad bör man tänka på för att slippa bli blåst.

    De kräver att man betalar två st månadshyror i förväg när man bokar en bungalow, är detta standard?

    // Nicklas

    Nicklas
     
  2. elsueco

    elsueco Medlem

    Oooops.... Passa dig! Har en god vän som just blivit blåst på 26.000 Euros av det företaget och han är inte den enda!!

    Home Sweet Home är troligen ett av de värsta skojarföretagen på Gran Canaria. Engelsmän som lurar andra utlänningar!
     
  3. silverladyn

    silverladyn Medlem

    Har ingen erfarenhet av företaget du namngett, men däremot har jag hyrt boende vintertid flera gånger. Det är oftast privata lägenhetsägare jag har hyr av, inga stora företag. I år hyr jag från okt-11 tom mars-12. mitt råd till dig är att kolla runt på de olika svenska sajterna som annonserar ut lägenheter att hyra på bl a Gran Canaria. T ex Stugsidan som ofta har ett stort utbud. Du kan också hitta flera seriösa privata uthyrare och För att vara säker på vad du får är det viktigt att åka ner innan och kolla på plats och sedan komma överens om vilka villkor som ska gälla och vilka garantier du får. Lycka till
     
  4. maud

    maud Medlem

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis